Dünya Sağlık Örgütü tarafından ilan edilen Covid-19 pandemisi nedeniyle Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu İlaç Ruhsatlandırma Dairesi Başkanlığı tarafından iş ve işlemlerine ilişkin süreçlerde yaşanması öngörülen sorunlar değerlendirilmiştir. Bunlara bağlı olarak söz konusu daire süreçlerinde aksaklık yaşanmaması adına; ikinci bir duyuru yayımlanana kadar belirli süreçlerde izlenecek yollara ilişkin düzenlemeler aşağıda yer almaktadır.
- Süreçlerde; apostilli veya konsolosluk onaylı belge sunulamadığında, apostil tasdiki veya konsolosluk onayı olmadan ilgili belgeler pandemi süresince firma taahhütü ile kabul edilecektir. Başvuru üst yazısında, Apostil veya Konsolosluk onaylı belgenin firma tarafından daha sonra sunulacağına dair taahhütün verilmesi gerekmektedir.
- İlaç Ruhsatlandırma Dairesi Başkanlığınca gerçekleştirilen firma randevuları COVID-19 pandemisi nedeniyle 23.04.2020 tarihi itibarı ile elektronik ortamda e-posta ile cevap verilmek suretiyle gerçekleştirilecektir. Firmaların, daha önce olduğu gibi, Elektronik Süreç Yönetimi (ESY) ruhsat randevu sistemine başvuru yaparak görüşme konularını sisteme kaydetmesi gerekmektedir. Konulara ilişkin cevaplar, başvuru sahibine ruhsat.randevu@titck.gov.tr e-posta adresi üzerinden gönderilecektir.
- Başvuru sahibi tarafından belirli gerekçelerle “acil” olarak nitelendirilen ruhsatlı ürünlere ilişkin başvurularla ilgili olarak; aciliyetin gerekçesi, mevcut stok ve aylık tüketim bilgilerini içeren bir e-postanın Daire Başkanı Uzm. Ecz. Hacer Coşkun Çetintaş’a (hacer.coskun@tick.gov.tr) iletilmesi gerekmektedir.
- COVID-19 pandemisi nedeniyle EMAD’ın fiziksel olarak gönderilmesinde sorun yaşanmaması için elektronik olarak kabulüne ilişkin çalışmalar devam etmekte olup tamamlandığında bildirim yapılacaktır.
PAYLAŞ